7. Vyhlášení vítězů a ověnčení olivovou nebo palmovou ratolestí, děkovná oběť, v prytaneiu rada vystrojila hostinu pro vítěze – olympioniky.
Od pátého století se konaly též soutěže múzické (recitace, zpěv, hra na nástroje).
Být olympijským vítězem byla nejvyšší pocta, olympionici měli právo dát si postavit sochu v posvátném háji s nápisem, po třech vítězstvích mohla být socha portrétní. V rodišti závodníka čekaly hmotné odměny a výhody, olympionici byli opěvováni básníky. Vítězství na olympiádě znamenalo i propagaci daného městského státu.
Olympijské hry též přitahovaly různé obchodníky, kupce a řemeslníky, kteří cítili velký zisk, uzavíraly se zde smlouvy.
Pro vznešené hosty tu vystavěl ve 4. st. př. n. l. kterýsi jmenovec slavného Leonidy přepychový hotel nazývaný Leónidaion, jinak se nocovalo pod širým nebem nebo v noclehárnách (pandokeia).
Olympijské hry se udržely až do roku 393 n. l., kdy je zrušil císař Theodosius v rámci boje proti pohanským kultům.
Od pátého století se konaly též soutěže múzické (recitace, zpěv, hra na nástroje).
Být olympijským vítězem byla nejvyšší pocta, olympionici měli právo dát si postavit sochu v posvátném háji s nápisem, po třech vítězstvích mohla být socha portrétní. V rodišti závodníka čekaly hmotné odměny a výhody, olympionici byli opěvováni básníky. Vítězství na olympiádě znamenalo i propagaci daného městského státu.
Olympijské hry též přitahovaly různé obchodníky, kupce a řemeslníky, kteří cítili velký zisk, uzavíraly se zde smlouvy.
Pro vznešené hosty tu vystavěl ve 4. st. př. n. l. kterýsi jmenovec slavného Leonidy přepychový hotel nazývaný Leónidaion, jinak se nocovalo pod širým nebem nebo v noclehárnách (pandokeia).
Olympijské hry se udržely až do roku 393 n. l., kdy je zrušil císař Theodosius v rámci boje proti pohanským kultům.
<< Home